Translate

czwartek, 7 marca 2013

Drożdżowe bułeczki z patelni, czyli angielskie mufinki

Czasem zdarza się tak, że piekarnik odmawia posłuszeństwa. Ale nic straconego, w końcu jest wiele przepisów na smaczne potrawy bez jego użycia. Dziś przepis ja zrobić drożdżowe bułeczki z patelni, zwane inaczej angielskimi muffinkami.

Składniki (przepis podstawowy, na 6 szt):

około 300 g mąki pszennej (wychodzi około 1,5 szklanki)
180 g ciepłej wody
7 g drożdży (świeżych)
pół łyżeczki soli
kasza manna

Przygotowanie:

Wszystkie składniki (oprócz kaszy mannej) zagniatamy do uzyskania jednolitej, gładkiej, elastycznej masy. Odstawiamy pod przykryciem (np. w misce przykytej ściereczką) w ciepłe miejsce. Kiedy nasza masa zwiększy się dwukrotnie, możemy przystąpić do dalszej pracy. Ciasto dzielimy na 6 części. Formujemy bułeczki, delikatnie je spłaszczając. Obtaczamy w kaszy mannej i pieczemy na suchej patelni pod przykryciem 8-9 min z każdej strony! Gotowe!

Moja porada: Bułeczki możemy nadziewać różnym farszem. Ja zrobiłam, nadziewane smażoną kiełbasą z cebulą (posiekać drobno kiełbasę oraz cebulę, podsmażyć na niewielkiej ilości tłuszczu, nadziewać bułeczki, jeszcze przed pieczeniem) oraz nadziewane dżemem wiśniowym (lepsze będą powidła). Smakują również bez nadzienia, posmarowane masłem :) 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz