Translate

sobota, 22 grudnia 2012

Lekki deser z sercem

Bardzo prościutki deser a'la ptasie mleczko :)


Składniki:

2 galaretki owocowe (jedna czerwona, druga dowolny kolor, ja wybrałam zielony)
1 serek homogenizowany wanilliowy
około 200 gr herbatników (lub innych ciastek)
100 gr rozropionego masła

Przygotowanie:

Galaretkę czerwoną przygotowywujemy według przepisu na opakowaniu dając trochę mniej wody. Przelewamy do dość płaskiego pojemnika i wstawiamy do lodówki na czas stężenia. Przygotowywujemy drugą galaretkę (np w garnku). Czekamy aż zacznie tężęć. Z perwszej gotowej galaretki wyciskamy kształty (ja użyłam foremek do ciasteczek). Powstały kształt przekładamy do pojemniczka w którym powstanie nasz deser (u mnie kubeczek po lodach). Kiedy druga galaretka zacznie tężeć, dodajemy serek homogenizowany i miksujemy około 1 min. Powstałą masą zalewamy nasz galaretkowaty kształt, zostawiając od góry około 2-3 cm miejsca. Wstawiamy do lodówki.
Rozkruszamy herbatniki na miazgę (można użyć malaksera lub wałka do ciasta). Mieszamy z roztopionym, przestudzonym masłem. Powstałą masę przekładamy w wolne miejsce na naszym deserku. Wstawiamy do lodówki na około 20 min.
Wyciągamy nasz deser do góry nogami na talerz! Możemy udekorować w dowolny sposób. Ja użyłam czekolady.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz